ONS WERK: OPDRACHTGEVERS, CASES EN PROJECTEN DIE ONS TROTS MAKEN
Bureau MVO zorgt voor gedragsverandering, activatie en participatie.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Daarom vonden onze opdrachtgevers het tijd voor een ander bureau: Bureau MVO. Recente ontwikkelingen zoals de coronacrisis, de klimaatcrisis, de circulaire economie en de energietransitie vragen meer dan ooit om gedragsverandering. Voor gedragsverandering is bewustwording, activatie en participatie nodig. Maar..hoe krijg je jouw doelgroep in beweging? Hoe zet je ze aan tot het gewenste gedrag? Voor gedragsverandering is het belangrijk mensen niet alleen bewust te maken, maar ze ook te activeren.
Om mensen te helpen om de juiste keuze te maken, en dit ook blijvend te doen, moet je weten welke twijfels en praktische bezwaren dit in de weg staan. Eenmalig verleiden voldoet hierbij niet. Een lange-termijn strategie is hierbij van het grootste belang. De mensen bij Bureau MVO weten dit en wij passen de juiste aanpak toe bij onze duurzame communicatieprojecten om mensen na activatie ook aan te zetten tot participatie. Communicatie ondersteunt hierbij door in te spelen op de voor de doelgroep relevante informatiebehoefte. Hieronder tref je voorbeelden van onze projecten waarin dit terugkomt.
De Groene Grachten
Bureau MVO werkt al een aantal jaren samen met De Groene Grachten, in het kader van een programma voor het verduurzamen van monumenten. De regio Zaanstreek-Waterland kenmerkt zich door een groot aantal prachtige monumenten. Op het gebied van energiebesparing en het opwekken van duurzame energie is er juist voor deze […]
Lees meerDEEL Academy
Mét en voor mensen gaat DEEL woningen en wijken realiseren die zich aanpassen aan en anticiperen op wat zij kunnen, willen en nodig hebben. Deze woningen en wijken noemt DEEL empathische woonomgevingen. Vanuit deze visie richt DEEL zich op wetenschappelijk én praktijkgericht onderzoek dat echt bijdraagt aan het verhogen van […]
Lees meerStichting Promotie Dijk en Waard
Het doel van de Stichting Promotie Dijk en Waard (SPDW) is inwoners en bezoekers een aantrekkelijke plek te bieden om te recreëren en te bezoeken, en dit als gemeente actief uit te dragen. Zij streven ernaar om – samen met partners in de gemeente en regio – een bijdrage te […]
Lees meerNERA
NERA staat voor Netherlands Energy Research Alliance. Bureau MVO helpt NERA met communicatie over energieonderzoek. De NERA-organisatie bestaat uit bijna alle academische onderzoeksorganisaties in Nederland die zich bezighouden met energieonderzoek. Het realiseren van duurzame energie voor iedereen is een van de grootste uitdagingen waar we voor staan. Voor een snelle […]
Lees meerBijzonder Leuke Plekken
Bijzonder Leuke Plekken geeft actief meer bekendheid aan sociale ondernemingen en aan de mensen die er werken, door consumenten suggesties voor een ánder uitje aan de hand te doen. Door on- en offline acties, diverse joint promotions en promotiepartners worden de plekken voortdurend onder de aandacht gebracht. Deze Bijzonder Leuke […]
Lees meerMarketing Zaanstreek
Marketing Zaanstreek: citymarketing voor bewoners, bezoekers en bedrijven. Bureau MVO ondersteunt citymarketingorganisaties in de marketing en communicatie.Dit varieert van het (mede) organiseren van evenementen, zoals de Dam tot Damloop, tot het bedenken en uitvoeren van campagnes. Twee voorbeelden van campagnes die wij hebben bedacht en uitgevoerd zijn de Shop Zaans […]
Lees meerInnerVoice Medewerkerscommunities
InnerVoice gelooft in de kracht van het luisteren naar medewerkers voor alle organisaties. Zij helpen om op een professionele, open en tegelijkertijd ook veilige wijze te luisteren naar hun stem. Dit doen zij met medewerkerscommunities. Een Medewerkerscommunity is een online platform waarop medewerkers in gesprek gaan met een communitymanager en […]
Lees meerHibou – PR met de power van Data
Hibou is een PR-bureau dat social data analyse altijd als vertrekpunt gebruikt. Zowel op het gebied van data als PR beschikt Hibou over een schat aan ervaring en kundige professionals. Na grondig te monitoren wat de behoeften van doelgroepen zijn, komt Hibou vervolgens met panklare strategieën die jouw publiek wél bereiken en […]
Lees meerPolymer Science Park
Naast strategisch communicatie advies en het bedenken en uitvoeren van campagnes produceert Bureau MVO ook corporate video. Onlangs mocht Bureau MVO onderstaande corporate video produceren voor het Polymer Science Park, die wordt ingezet op de homepage van de website. Het Polymer Science Park is de industriële broedplaats voor de kunststoftechnologie. […]
Lees meerCOB Duurzaamheidsdag
Het COB (Centrum Ondergronds Bouwen) is een netwerkorganisatie gericht op het verzamelen, ontwikkelen en ontsluiten van kennis over en gerelateerd aan ondergronds ruimtegebruik. Op 6 november 2019 organiseerde het COB de Duurzaamheidsdag, een dag om duurzaamheid en innovatie een impuls te geven binnen de tunnelsector, mensen te inspireren, samen te […]
Lees meerWerelderfgoed Waddenzee
Destinatiemarketingorganisatie Holland Boven Amsterdam, Merk Fryslan en Marketing Groningen hebben, in 2018, van het Waddenfonds en de drie Waddenkustprovincies de opdracht gekregen om het UNESCO Werelderfgoed Waddenzee de komende zes jaren te vermarkten. Enerzijds om duurzaam toerisme te stimuleren, anderzijds ook om met dit project de leefbaarheid van de inwoners […]
Lees meerVrijwilligers Waterland
Vraag en aanbod komt bij elkaar in de online vacaturebank van Vrijwilligers Waterland, een initiatief van de gemeente Waterland, en is voortgekomen uit de behoefte om een actueel en compleet overzicht te hebben van vraag en aanbod op het gebied van vrijwilligerswerk in de plaatsen Monnickendam, Broek in Waterland, Ilpendam, […]
Lees meerSlimmere Zorg
Slimmere Zorg / Gemeente Alkmaar Gemeente Alkmaar is initiatiefnemer van het (online) platform Slimmere Zorg. De nieuwe Wmo vraagt om een slimme organisatie van de zorg én om nieuwe samenwerkingsverbanden. Vandaag de dag kunnen veel vragen niet door organisaties en gemeenten afzonderlijk worden opgelost. Om tot een goed resultaat te […]
Lees meerExcess Materials Exchange
De Excess Materials Exchange is een digitaal gefaciliteerde marktplaats waar bedrijven overtollige materialen en producten kunnen uitwisselen. EME functioneert als een datingsite: ze matchen actief vraag en aanbod van materialen met hun meest waardevolle gelegenheid tot hergebruik. Bureau MVO adviseert EME met betrekking tot de communicatie over hun dienstverlening en […]
Lees meerGemeente Alkmaar- WMO Animatievideo
De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) is een wet in het kader van zorg en ondersteuning. De wet heeft als doel om burgers zo goed mogelijk in staat te stellen om deel te nemen aan de samenleving. De Wmo is vooral bedoeld voor burgers die daarin problemen ondervinden, zoals ouderen en […]
Lees meerTransitiecoalitie Voedsel
De Transitiecoalitie Voedsel is een coalitie van Nederlandse koplopers in de wereld van landbouw, voedsel, natuur en gezondheid. We werken aan nieuwe oplossingen voor het huidige landbouw- en voedselsysteem dat ecologisch, sociaal en economisch steeds meer vastloopt. De situatie is urgent en het spel groener spelen is niet de oplossing. […]
Lees meerAnimatie Circulaire Economie
In deze explainimation (uitleganimatie video) die Bureau MVO produceerde voor MVO Nederland, leggen wij kort uit wat de circulaire economie is. De circulaire economie is een economisch systeem dat bedoeld is om herbruikbaarheid van producten en grondstoffen te maximaliseren en waardevernietiging te minimaliseren. Anders dan in het huidige lineaire systeem, […]
Lees meerDe Fruitmotor – Circulaire Fruitteelt
Onlangs filmde Bureau MVO deze video over de Fruitmotor. Het verhaal van De Fruitmotor: circulaire fruitteelt. De Betuwe is een beeldbepalende regio in Nederland, die bij een breed publiek bekend staat als innovatieve fruitregio. Toch kampt de regionale fruitteelt met dalende werkgelegenheid en lage marges. Betuwse fruittelers ervaren dat hun […]
Lees meerNationaal Warmte Congres
Regelmatig filmt Bureau MVO op events over de energietransitie. Op 28 november 2019 vond de 12e editie van het Nationaal Warmte Congres plaats, waarvan het team van Greenvideo.nl met Bureau MVO deze aftermovie video heeft geproduceerd. Wij kijken, net als de deelnemers, terug op een inspirerende en leerzame dag!
Lees meerMindsZ Gallery & Upcycle Werkplaats
Voor ons platform voor sociale ondernemingen BijzonderLeukePlekken.nl filmde Bureau MVO deze video bij MindsZ Gallery & Upcycle Werkplaats. MindsZ (https://mindsz.nl) te Den Helder maakt verrassende, unieke designmeubelen en accessoires gemaakt van hergebruikte materialen. MindsZ Gallery & Upcycle Werkplaats heeft verrassende en unieke designmeubelen en accessoires gemaakt van hergebruikte materialen. Upcycling […]
Lees meerLeisure Lab regio Alkmaar
Onlangs organiseerde Bureau MVO in opdracht van de Regio Alkmaar het ‘Leisure Lab’ event, en filmden wij deze aftermovie. In het ‘Leisure Lab’ van de Regio Alkmaar sluiten we het jaar af met een inspirerende netwerkbijeenkomst, waarbij je nieuwe contacten en kennis opdoet. Het absolute hoogtepunt is onze gastspreker: llja […]
Lees meerKunststof Keten & Conference on Plastics
In opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft Bureau MVO een veelomvattende campagne vormgegeven met als doel meer ketensamenwerking. Wij adviseerden het Ministerie op het gebied van strategische communicatie en voerde diverse werkzaamheden uit met het doel de resultaten van het Kunststof Keten Akkoord zichtbaar te maken. Voorbeelden […]
Lees meerMud Jeans Crowdfunding campagne
Voor Mud Jeans hebben wij een crowdfunding campagne uitgevoerd voor het nieuwe circulaire kledingconcept LeaseAFleece. De LeaseAFleece trui is gemaakt van garen dat is ontstaan uit gebruikte gemalen jeanskatoen, helemaal circulair. De campagne via crowdfunding platform OnePlanetCrowd was een succes en uiteindelijk haalde Mud Jeans meer geld op van investeerders […]
Lees meerDuurzaam Nieuwkoop
Duurzaam Nieuwkoop: een online inspiratieplatform voor en door bewoners Bureau MVO helpt gemeente Nieuwkoop in de communicatie richting burgers over duurzame thema’s. Hierbij is het creëren van meer bewustwording over Duurzaam Wonen onder woningeigenaren één van de belangrijkste thema’s. En daarmee zetten we de bewoner aan tot actie om de […]
Lees meer-
"Mede dankzij de sterke video van Bureau MVO is onze crowdfunding actie voor Lease A Fleece een succes geworden!"
Bert van Son - CEO MUD Jeans
-
"Voor de Dag van de Sociale Innovatie heeft Bureau MVO ons geholpen met promotie en animatievideo, erg professioneel!"
Floor van den Bosch - MVO Nederland
-
"Bureau MVO heeft diverse communicatiediensten voor ons uitgevoerd voor het Kunststof Keten Akkoord, waar we erg blij mee zijn!"
Henny de Jong - Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat
-
"Hartelijk dank voor het snel opleveren van onze uitleganimatie! Het ziet er allemaal erg professioneel uit!"
Femke de Vries - Nederlandse Klimaatcoalitie
-
"Dank voor de leuke aftermovie van het Warmtecongres! Ik heb hem gelijk op YouTube gezet!"
Maud Lavrijsen - Euroforum