Hieronder de meest gestelde vragen over Bureau MVO op een rij. Staat jouw vraag er niet bij?
Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Waar komt de naam van Bureau MVO vandaan?
Bureau MVO is opgericht door Miranda van Oostrom, haar naam is verwerkt in de letters MVO. Maar MVO staat ook voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Duurzaam Ondernemen, Sociaal Ondernemen of Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) worden in Nederland vaak als synoniemen gebruikt. Men verstaat hieronder zodanig ondernemen dat de aandacht voor mens, milieu, en winst gebalanceerd is en afgestemd is op de verwachtingen van de stakeholders (belanghebbenden) van de onderneming. Engelstalige termen voor MVO zijn Corporate (Social) Responsibility (CSR) en Sustainability. Bureau MVO is het communicatiebureau voor organisaties die bezig zijn met duurzaamheid, duurzame innovatie en MVO.
Is Bureau MVO hetzelfde als MVO Nederland?
Sinds 2003 zijn de mensen van Bureau MVO actief met het geven van advies op het gebied van communicatie aan duurzame en verantwoord ondernemende organisaties. Bureau MVO is primair een communicatie adviesbureau voor organisaties die bijvoorbeeld actief zijn in de circulaire economie, met sociaal ondernemen en met de energietransitie. MVO Nederland is onder die naam sinds 2013 actief en is een geheel andere organisatie. MVO Nederland is de beweging van ondernemers in de nieuwe economie. Zij vormen een netwerk van partners dat samen innoveert en implementeert om de nieuwe economie te bereiken. Bureau MVO heeft wel diverse communicatie projecten uitgevoerd voor MVO Nederland.
Welke voordelen en meerwaarde(n) biedt Bureau MVO?
Omdat onze opdrachtgevers vaak voorop lopen met nieuwe diensten en producten, worden ze ook wel koplopers genoemd. Zijn zijn vaak actief in de energietransitie, met circulair ondernemen en met sociaal en inclusief ondernemen. Ook draaien onze projecten regelmatig om bewustwording of gedragsverandering, zodat mensen op een andere manier omgaan met elkaar, met producten en met de omgeving. Dit alles vraagt om een specifieke expertise die een “regulier” reclamebureau of communicatiebureau niet in huis heeft. Door onze opgebouwde ervaring weten de mensen bij Bureau MVO wél hoe ze dit moeten aanpakken. Daarnaast hebben wij een relevant netwerk van duurzame experts, media, influencers en beslissers opgebouwd om een boodschap snel te kunnen verspreiden. Kort samengevat biedt dit de onder meer de volgende meerwaarden en voordelen:
-Intrinsieke motivatie en betrokkenheid waarbij geld verdienen niet het belangrijkste is
-Tijdwinst en besparing bij het in de markt zetten van duurzame producten en diensten
-Expert advies bij campagnes op het gebied van duurzame thema’s
-Onorthodoxe aanpak van marketing met relatief lage budgetten
-Toegang tot een netwerk van likeminded professionals
-Eigen content studio voor video en social marketing invulling
Welke diensten biedt Bureau MVO?
Bekijk hiervoor onze diensten pagina of neem contact met ons op.
Hoe sociaal, duurzaam en klimaatneutraal onderneemt Bureau MVO?
Sociaal: Aan al onze activiteiten is een menselijk aspect verbonden, waarbij wij oog hebben voor diversiteit en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij hebben ook een promotieplatform in de markt gezet om sociale ondernemingen en de mensen die er werken onder de aandacht te brengen genaamd Bijzonder Leuke plekken, zie www.bijzonderleukeplekken.nl
Duurzaam: Wij hebben een verantwoordelijkheid voor onszelf, maar ook voor onze klanten, om duurzaam
te ondernemen, waarbij sinds 2003 zo min mogelijk wordt gereisd en een paperless office de norm is.
Klimaatneutraal: In onze bedrijfsvoering is er veel aandacht voor het milieu aspect van MVO, zo maken we gebruik van diverse energiebesparende maatregelen en proberen we in 2022 geheel klimaatneutraal te zijn.