Hoe kunt u stakeholders betrokken houden bij uw organisatie? De juiste content!

Door contentmarketing speelt u in op de juiste behoefte bij het juiste publiek, op de juiste plaats en tijd. Zoekmachines en social media geven beslissers meer mogelijkheden om betrouwbare informatie te vinden, en ervaringen van anderen met uw organisatie of uw diensten of producten te vinden, waarop zij bijvoorbeeld een aankoopbeslissing mede baseren.

Het is daarom belangrijk dat uw eigen informatie aansluit op die beleving, en een transparant beeld ontstaat over uw organisatie, dat mensen vertrouwen geeft.

Op deze manier kunt u zorgen voor de juiste content, waarmee u de juiste mensen bereikt, als ze zich aan het informeren zijn over uw organisatie. U bent goed vindbaar in Google, en ook in YouTube, de tweede zoekmachine in de wereld.

Door contentmarketing strategisch in te zetten gaat u een bestendige conversatie aan met uw publiek. Met de juiste content zorgt u voor binding. Informatie die mensen echt verder helpt en prikkelt, en zorgt voor communicatie en interactie. Dat is effectieve contentmarketing.

Contentmarketing en de merkbeleving
De juist content zorgt ook voor een optimale merkbeleving en kan zo bijdragen tot verder versterken van de beleving rond uw merk (de “branding experience”). Als het gaat om uw website, uw andere uitingen, maar zeker ook als het gaat om uw videocontent.

Goedkope productiewaarden passen niet bij een professionele organisatie. Uw visuele, tekst, audio- en videocontent moet daarom op een goed kwaliteitsniveau liggen. Dit hoeft niet noodzakelijkerwijs een veel duurdere productie te betekenen, maar zorgt er wel voor dat het “merk” dat u als organisatie bent, een hogere waarde krijgt.

Contentmarketing zorgt voor een goede reputatie, waardoor u meer klanten en partners aan u zult binden, beter personeel kunt vinden, en uw organisatie meer toegevoegde waarde krijgt.

Er zijn meerdere manieren om een content marketing strategie vorm te geven, bijvoorbeeld in combinatie met branding, PR, en actiemarketing. Bureau MVO geeft advies aan diverse organisaties hierover, en voert eventueel ook de nodige aanpassingen door, bijvoorbeeld op het gebied van video content, online content, en social media content.

Graag vertellen wij u meer over de mogelijkheden. Bel 0299-743543 of mail contact @ bureaumvo.nl voor meer informatie.